Eerste Week - Reisverslag uit Springfield, Verenigde Staten van Josvzeyl - WaarBenJij.nu Eerste Week - Reisverslag uit Springfield, Verenigde Staten van Josvzeyl - WaarBenJij.nu

Eerste Week

Blijf op de hoogte en volg

27 Februari 2016 | Verenigde Staten, Springfield

Ik ben inmiddels een week in Amerika. Ik ben maandag begonnen met stage. Het gaat allemaal wel anders dan in Nederland, want heel veel word met de hand neergezet in de kas en de planten in potten worden niet uitgezet alleen de grotere potmaten.

Gedurende de stage ga ik aan 3 projecten werken. Project 1 is om te onderzoeken of hydrafiber (vezels gemaakt van bomen) een goede vervanger is voor perilite wat het bedrijf nu gebruikt in hun substraat, want perilite is duur en de bronnen zijn aan het opraken. Hydrafiber is een zeer nieuw product. Project 2 is om te kijken of led lampen gemonteerd op de spuitboom een goedkopere manier is van het verlengen van daglengte voor lange dag planten (bloeiinductie) nu gebruikt het bedrijf hier HID lampen voor en die gebruiken veel stroom. Project 3 is het optimaliseren van het gebruik van nematodes voor de bestrijding van trips en sciara in gebera's.

Ik ben vandaag de omgeving wezen verkennen.met de dodge ram van het bedrijf, waar ik nog steeds in rij. Als ik aan het werk ben kunnen ze hem gewoon gebruiken. De auto heeft een flinke motor 5.7 liter Hemi, dus je moet oppassen met optrekken en gas geven. De omgeving is niet zo plat als Nederland. Ook heb ik voor het eerst in mijn leven mijn eigen kleren gewassen. Ben nog niet klaar met wassen, want heb alleen mijn witte was nog maar gedaan en moet ook nog in de droger.

Veel Leesplezier en vriendelijke groeten,

Jos van Zeijl

P.s Het kaartje Klopt niet want ben in Springfield Tennesee, maar dat pakt hij niet.

  • 02 Maart 2016 - 21:01

    Sjoke Sijtsma:

    Hoi Jos. Super jou eigen website. Heb je mooi gedaan. Leuk dat je uitleg geeft met welke opdrachten je daar bezig bent. Maar voorzichtig aan met het rijden in die grote auto.
    Wegen zullen natuurlijk ook wel anders zijn dan in Nederland. Wat goed van je dat je je eigen kleding hebt gewassen. Je schrijft over de witte was. Ik heb hieruit de conclusie getrokken
    dat je de was zorgvuldig sorteert. Mijn complimenten. Is het een groot bedrijf waar je werkt?
    Hoeveel medewerkers? Ik hoop dat je met veel plezier je stage voortzet. Ik zal je website
    geregeld gaan bezoeken omdat ik graag van je werkzaamheden en belevenissen op de hoogte wil blijven. Greetings from Surhuisterveen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 27 Jan. 2016
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 5308

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 25 Juli 2016

Stage in amerika

Landen bezocht: