Week 13 tot en met 16 - Reisverslag uit Springfield, Verenigde Staten van Josvzeyl - WaarBenJij.nu Week 13 tot en met 16 - Reisverslag uit Springfield, Verenigde Staten van Josvzeyl - WaarBenJij.nu

Week 13 tot en met 16

Blijf op de hoogte en volg

13 Juni 2016 | Verenigde Staten, Springfield

Beste Lezers,

Het is helaas al weer 4 weken geleden sinds mijn laatste blog.
Als eerste wil ik jullie bedanken voor al de leuke reacties die ik van jullie op mijn blog krijg.

De afgelopen 4 weken ben ik op stage bezig geweest met de finishing touch van de proeftuin, we hebben dit gedaan door de kale grond met mulch (houtschors) te bedekken. Ook zijn we druk geweest met de planten van de zomer planten waar ik in mijn vorige blog over verteld heb. Over 2 weken komen er een aantal telers langs om deze planten te beoordelen. Ook ben ik bezig geweest van het analyseren van de planten met de nieuwe potgrond, een van de dingen die naar voren komt is dat de grond van die het bedrijf dat de hydrafiber levert. Te fijn is want, de samples die ze geleverd hebben zijn samen gesteld met hun potgrond niet de potgrond van het bedrijf. Het nadelige effect hiervan is dat de grond te lang te nat blijft waardoor de planten minder goed groeien. Ook heb ik helaas van een planten soort te oude bewortelde stekjes gebruikt waardoor deze minder goed willen groeien.

Afgelopen week zijn 2 zaad en stek leveranciers langs geweest om alvast te kijken hoe de planten van de zomer producten proef ervoor staan. Ze waren heel positief, want de planten zien er goed uit dus dit beloofd wat voor het evenement dat over 2 weken plaats gaat vinden, waar ik eerder in deze blog over heb verteld.

Nu nog wat over mijn vrije tijd en het weer.

Ik heb een van de eigenaren een keer geholpen met het laden van een Trailer met kleine hooi pakjes, gewoon voor de lol.
Ik ben 2 keer in het weekend Steak wezen eten, dat was super lekker.
Op 30 mei had ik een extra vrije dag, omdat het dan in the USA: memorial day is (vergelijkbaar met 4 mei in Nederland). Toen ben ik naar een herdenkingsmuur van de Vietnam slachtoffers geweest, deze muur is een replica van de echte muur ( weet helaas niet waar de echte muur staat). Deze werd tijdelijk tentoongesteld op de nationale begraafplaats in Nashville. Het is de laatste weken warmer aan het worden gelukkig kan in na het werk en in het weekend even zwemmen in het zwembad bij mijn appartement. De temperatuur heeft namelijk temperaturen van 30 tot 37 graden bereikt. Dit is best wel heel erg warm.

Ik hoef nog maar 4 weken stage te lopen en dan kan ik nog lekker 2 weekjes vakantie vieren in Tennessee samen met Arjan. Daar heb ik best wel zin in!!!

Met vriendelijke Groet,

Jos van Zeijl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 27 Jan. 2016
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 5263

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 25 Juli 2016

Stage in amerika

Landen bezocht: