week 9 t/m 12 - Reisverslag uit Springfield, Verenigde Staten van Josvzeyl - WaarBenJij.nu week 9 t/m 12 - Reisverslag uit Springfield, Verenigde Staten van Josvzeyl - WaarBenJij.nu

week 9 t/m 12

Blijf op de hoogte en volg

16 Mei 2016 | Verenigde Staten, Springfield

Beste Lezers,

Het is al weer eventjes geleden sinds mijn laatste update op mijn blog, op dit moment 4 weken alweer. Het spijt me dan ook erg dat ik jullie heel lang heb laten wachten op een update van mijn stage/verblijf in Amerika.

Afgelopen weken zijn we op heel druk geweest met het aanplanten van de proeftuin buiten met de planten die we hiervoor in de kas gekweekt hadden. De tuin is zo goed als af. We zijn alleen nog met de finishing touch bezig, het aanplanten van de omgeving van de proeftuin.

Ook ben ik op stage bezig geweest met het opzetten van een nieuwe proef met de potgrond met houtvezel, om het bedrijf een nog beter beeld over het telen in grond met houtvezel te geven. Het bedrijf dat de houtvezel levert is vorige week vrijdag langs geweest om naar onze resultaten die we tot nu toe met onze proeven behaald hebben. De eigenaren van het bedrijf willen in de spring van 2017 planten telen zonder het gebruik van perliet in hun potgrond, want perliet blijkt een duur en overbodige toevoeging van de potgrond te zijn. Ik zal een foto toevoegen van mijn nieuwe proef, met van boven naar beneden ( potgrond met houtvezel 160, potgrond met houtvezel 90, potgrond zonder toevoegingen en potgrond met perliet) de 160 en 90 bij de houtvezel staat voor de grofheid van de vezel.

Ook zijn we afgelopen weken bezig geweest met het opzetten van een zomer proef met verschillende zomer mixen/ planten voor een van de klanten van het bedrijf. Het doel van deze proef is om eind juni de planten aan de klant te showen en door een council van kwekers te laten beoordelen. Om te kijken welke mogelijk volgend jaar in het assortiment van die klant opgenomen kan worden.

Nu nog eventjes een stukje over mijn vrijetijd. Het hele verhaal kan natuurlijk niet alleen maar over stage gaan.


Een paar weken terug ben ik op zaterdag, maar weer eens naar de schietbaan geweest en heb toen met een 9mm Sig en Sauger geschoten. Dit was leuk om te doen. Ook ben ik de zaterdag van 30 april ’s avonds naar een demolition derby geweest in de plaats waar ik woon.
Afgelopen zondag (8 mei) heb ik in mijn eentje mijn 25ste verjaardag gevierd. Ik ben toen even wezen vissen en heb ‘s avonds wat vlees op de BBQ gebakken.

Met vriendelijke groeten, en tot horens

Jos van Zeijl.

P.s Ik zal proberen om zo jullie niet weer 4 weken te laten wachten op een update.

  • 16 Mei 2016 - 08:44

    Jettie Vos:

    Hallo Jos,
    Het is zeker al een een tijdje geleden dat we iets van jou gelezen hebben, maar dat is een teken dat je
    het druk hebt en je niet verveelt.
    Het is toch wel iets waar ik op let, is er nog een blog van Jos?
    Ja je verjaardag in je eentje vieren is minder, maar wanneer je terug bent vier je terugkomst en je verjaardag maar samen. Wanneer komt Arjan naar je toe?
    Ik krijg toch wel de indruk dat het werk dat je op je stage verricht toch wel leuk is en je er veel van leert.
    Ook is het het leuk dat je een hobby hebt die je daar ook kunt uitoefenen ( ik bedoel hiermee vissen).
    Daarom tot de volgende blog
    groetjes Jettie en Jacob

  • 29 Mei 2016 - 15:32

    Peter En Teunie:

    Hey Jos,

    Je blog gelezen, en hebben het idee dat je het naar je zin hebt, en je je niet verveelt.
    We zijn benieuwd wanneer Arjan bij je komt, en gunnen je nog een paar mooie weken met hem.
    Groetjes Peter en Teunie

  • 12 Juni 2016 - 21:03

    De Schenkjes:

    Leuk weer het verslagje van je om te lezen.
    Nou wij zijn de verjaardag van je moeder vandaag al aan het vieren geweest,was weer super gezellig en heerlijk weer om buiten te zitten, met zo nu en dan een druppel regen naast het plastic bleef ons glas lekker vol!!!
    Ook jij jos van hartegefeliciteerd met de verjaardag van je moeder, en als je weer thuis bent neem je er maar weer een paar bierjes op. nu zul je er nog eentje alleen op haar moeten drinken.

    Werk ze nog een paar weken, en dan lekker vakantie vieren met je broer,leuk hoor dat hij die kant op komt.

    vele groetjes van ons weer......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 27 Jan. 2016
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 5268

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 25 Juli 2016

Stage in amerika

Landen bezocht: