Week 17 en 18 - Reisverslag uit Springfield, Verenigde Staten van Josvzeyl - WaarBenJij.nu Week 17 en 18 - Reisverslag uit Springfield, Verenigde Staten van Josvzeyl - WaarBenJij.nu

Week 17 en 18

Door: Jos van Zeijl

Blijf op de hoogte en volg

27 Juni 2016 | Verenigde Staten, Springfield

Beste Lezers,

Sinds mijn laatste blog van 2 weken geleden is het nog steeds rond de 37 graden buiten. Dit is in de kas wel een beetje hoger en er hangt een hoge luchtvochtigheid in de kas, dit zorgt ervoor dat ik meestal aan het einde van de werkdag best wel vermoeid ben. Gelukkig kan ik na het werk even lekker afkoelen in het zwembad bij het appartementencomplex waar ik woon. De afgelopen 2 weken is het steeds drukker geworden op stage om de planten van de zomerproef in topconditie te krijgen voor het evenement en het voorbereiden hiervan. Dit zorgde af en toe voor wat stress, ook omdat we last hadden van planten die niet goed wouden groeien door de hoge tempraturen in de kas. Daarnaast hadden we in een deel van de planten een zeer grote populatie van spintmijten. Deze populatie was lastig te verhelpen, wat nodig was om de schade die de mijten in de planten veroorzaakten zo klein mogelijk te houden. De hoge temperaturen zorgde er ook voor dat de bloemen zeer snel verouderde, wat veel schoonmaak werk van de planten met zich mee bracht. Morgen moeten de planten naar buiten, omdat we dinsdag het evenement. Dit betekent dat we morgen gaan dineren met alle kwekers en ander mensen die de planten komen beoordelen. En ook met de bedrijven die het uitgangsmateriaal geleverd hebben en de mixen bedacht hebben. Ook ben ik druk met het schrijven van mijn verslagen wat nogal veel werk kost om deze te maken. Gelukkig schieten ze op en kan ik hopelijk woensdag een concept inleveren bij mijn docent.

De tijd gaat nu best wel hard voor mijn gevoel, want hoef nog maar 2 weken stage te lopen en heb volgende week maandag ook nog een Amerikaanse feestdag om te vieren. Ik krijg nu ook heel erg veel zin in mijn vakantie van 2 weken hier in Amerika samen met Arjan. We zijn nu samen ook druk aan het plannen wat we gaan doen tijdens deze vakantie en er moeten nog slaapplaatsen voor ons tweeën geboekt worden.

Ik denk dat ik het hier nu even bij laat.

Met vriendelijke groeten,

Jos van Zeijl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 27 Jan. 2016
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 5283

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 25 Juli 2016

Stage in amerika

Landen bezocht: